Sing for me

Har precis kommit hem från stadsfesten, vi flydde fältet redan klockan elva men det var mamma, inte jag, som ville hem! Vi såg Andreas Johnson en timme och vi kommer säkert att ha träningsverk i morgon men det var det värt! Andreas är så härlig och vacker och han ger verkligen 150% på scenen, i slutet när han skakade på huvudet bara flög det svett- och jag överdriver inte! Det var superkul att höra Sing for me, en av mina absoluta favoritlåtar genom tiderna och då rockade jag verkligen loss ;-) Innan allt var över kastade han ut en bukett blommor i publiken som en kvinna som säkert var äldre än mamma roffade åt sig! Inte delade hon med sig till alla de yngre som försökte få tag i en blomma heller (Jag var väl inte därbland dom utan nöjde mig med att ta mig ett löv av buketten som blivit kvar på marken när allt lugnat ner sig). Sedan såg vi Salem Al Fakir en stund men jag vet inte om jag tyckte att det var något särskilt med honom.. Efter att ha köpt popcorn åkte vi hem!

Nu ska jag gå och kanske ta en kopp te, borsta tänderna och sedan sooova!
Nattinatti kram Bea.

image4


Allsång och stadsfest

Har precis ätit frukost så egentligen finns det väl inte så mycket att berätta om dagen men igår var jag i alla fall på allsång i Nordanå, en fantastiskt vacker by utanför Skellefteå. När vi kom dit hade allsången just börjat, men den som trodde att det skulle likna allsång på skansen hade fel. Uppträdandena varvades med en kör av äldre människor och män som spelade fiol, dragspel och dyl. En del av sångerna som hela publiken sjöng kunde jag väl men många hade jag aldrig ens hört om. Hon som höll i micken sjöng dessutom för högt och ingen annan hördes i stort sett- kul att inte höra sin egen röst? Nej! Behöver jag ens påpeka att medelåldern i publiken var hög?

Sedan var det dags för samma personer som deltagit i kören att spela upp ett lustspel "Toppen!" Tänkte jag "Äntligen något som kan väcka upp mig". Men tji fick jag! Lustspelet skulle handla om män som jobbade långt ute i skogen (för länge sedan) och en dag skulle deras fruar komma och hälsa på. Jag brukar tycka om att kolla på sådant i vanliga fall men det där var faktiskt det i särklass segaste jag någonsin sett. Det innehöll alldeles för mycket dans som dessutom blev enformig och de flesta av skådespelarna såg allvarliga och ansträngda ut. Var var spelarglädjen som skulle smitta av sig till publiken? Vi gick och köpte glass en bit in i föreställningen och kom inte tillbaka.. Det kändes visserligen lite oartigt att bara gå mitt i allt men ingen av oss orkade stå kvar och titta. Att köpa glass var svårt däremot. Utbudet var inte det bästa och eftersom att jag inte kan äta mjölkprodukter fick det bli en snurrig rosa-orange isglass på pinne- Kände mig som 10 igen ;-) Glassen var väl ingen hit, men när jag var mindre minns jag att jag brukade tycka den var jättegod.. Sedan gick vi längs en damm och tittade på änder med jättesöta små ungar :-) Jag och Walle kom in i en diskussion om hurvida det heter änder eller ändor. "En and flera ändor" tyckte Walle medans jag höll på änder. "Och en ända flera ändor" sa Walle. "En and och en ända är väl ändå inte samma sak!" utbrast jag då, var fanns logiken i att en ända och en and kunde heta samma sak i flertal? (Måste nu påpeka att Walle är rättså bra på att retas och inte var särskilt allvarlig i sina påståenden!).


Tidigare på dagen igår var jag och mamma förresten in till stan där vi gjorde superfynd! Hittade bla. två t-shirtar för 29 kr/st, vi såg samma modell fast i andra färger för över 100 kr/st- helt sjukt hur mycket priset sänks bara för att färgen är mer omodern! Men ljuslila och ljusblå är det väl inget fel på?! Fyndade även ett par trekvartsbyxor på Indiska för 50 kr- trodde knappt mina ögon när jag såg priset och letade såklart efter något hemskt fel på byxorna men utan att hitta något. Sedan hittade jag även en suupersnygg jacka på rea, men eftersom att reapriset låg en bit över tusenlappen köpte jag den inte.. För någon dag sedan köpte jag förresten två par skor (På Coop forum!) och tro´t eller ej- de var riktigt fina! Eller det ena paret var fint och det andra var mer praktiskt att ha, skorna är nämligen i gummi men i övrigt av ballerinamodell så de är bra att gå i regn med även om de skaver en aning!

Senare idag ska vi troligen på stadsfesten här i Skellefteå, en festival med många olika kända artister som uppträder, marknad, tivoli och dyl. Ikväll skulle bla. Andreas Johnson uppträda och det vill jag verkligen inte missa- han är ju alldeles fantastiskt bra! Får bara hoppas på att vädret blir någorlunda hyfsat, mamma vägrar åka om det regnar.. Det är förresten otroligt hur bra musiken från stadsfesten hörs hit ut till Kroksjön som ju trots allt ligger några km från stan. Vi kunde stå på bron och höra vad de sjöng därinne :-) Och så ska man betala en massa pengar för att lyssna?! Hee..


Kramelikram Bea.

image1


Hur funkar då detta?

Såklart hittar jag ständigt nya platser att blogga på, som den bloggalning jag är, och nu har jag alltså sökt mig till webblogg.se. Anledning? Verkar vara ett relativt enkelt sätt att blogga på, även om jag ännu inte lyckats lista ut hur man ändrar saker på själva siddesignen. Men det löser sig väl, det brukar ju ha en förmåga att göra det så..!

Idag har jag varit in till stan med mamma och handlat lite mat, två par läckra och otroligt billiga skor till mig (varav det ena paret misstänker jag kommer skapa en hel del fotsvett då de är i gummi) och två förvaringslådor till min "plastpappas", Walles, alla många par tjocksockar och vantar. Jag, min mamma och min lillebror Joakim som snart fyller 12 år har nämligen just flyttat till Skellefteå där vi nu bor med Walle och hans två barn, Robert som fyller 14 år snart och Maria som är 12 år. Det är såklart lite jobbigt såhär i början när man slår ihop två familjer men jag är övertygad om att allt kommer bli bättre, nu har alla ett eget rum förutom jag som blir tvungen att dela mitt med föräldrarna ett tag till. På nätterna brukar jag vakna av att det låter "Dunk, dunk, dunk" mot väggen och sängen mittemot min knarrar oroväckande. Mammut och papput som är igång såklart *Asg*. Skämt och sido, det brukar vara ganska lugnt i alla fyra sovrummen men Robert har klagat på att han inte har någon dörr.. Stackars mig då som inte ens har ett eget rum! *Skratt*. 

På måndag börjar jag troligtvis att jobba, har ju fått sommarjobb två-tre gånger i veckan en månad framöver på städfirman där mamma också kommer att börja jobba på måndag. Jag får väl erkänna att det inte känns särskilt lockande att städa på allmänna toaletter mm. så jag får verkligen hoppas att de är ordentliga av sig här i Skellefteå när de går på toa och håller koll på sina snoppar och snippor. Kiss på väggarna tänker jag faktiskt inte torka för allt i världen, kalla mig sjåpig men jag skulle inte palla det! 

 Idag ringde förresten pappa som blev kvar i Råneå vid vår flytt till Skellefteå. Mamma och pappa är ju separerade sedan lite mer än två år tillbaka och när jag fick förfrågan om jag skulle flytta med mamma till Skellefteå eller bo kvar hos pappa i Råneå blev det efter många om och men mamma som drog längsta strået. Jag skulle helt enkelt inte klara mig utan min underbara mamma som alltid ställer upp för mig och är så förstående! Älskar min mamma över allt annat på jorden och jag skäms verkligen inte för att säga det. Visst tycker jag om min pappa också men eftersom att han inte har något direkt fast förhållande såvitt jag vet och mest strular runt så skulle jag helt enkelt inte klara att bo med honom. Pappa hade en flickvän i ungefär ett år, Anna hette hon och till en början gillade varken jag eller min lillebror henne särskilt mycket men sedan började jag faktiskt tycka om henne mer och mer.. Så beskedet att pappa gjort slut med henne kom väl som en smärre chock och efter det har jag inte haft någon lust att presenteras för någon ny flickvän, no way att jag tänker vara med om samma sak igen! Att veta att någon som jag tillbringat mycket tid med och lärt känna, plötsligt inte kommer att finnas i ens liv mer, är en konstig känsla- det gällde ju även alla släktingar och vänner till henne som man träffat, underbara människor, och så är allt bara över..

Ja ja, det var ett tag sedan nu så det har jag väl börjat komma över även om jag tänker på dom ibland. Men nu är det så mycket annat som tar upp mina tankar, det ringde för någon dag sedan en som hade med intagningarna till gymnasiet att göra och undrade om jag var folkbokförd i Skellefteå, annars kunde jag nämligen inte gå skola här. Hon kunde inte hitta att jag var det men skulle "vika en plats" åt mig på medialinjen. Så mamma ringde till ngn. som berättade att jag visst var folkbokförd i Skellefteå så nu är det löst och jag kommer väl att gå medialinjen på gymnasiet till hösten, något jag är väldigt glad över då mediaprogrammet innehåller nästan allt jag tycker om att göra.

Har nu fått veta att jag kommit in på mediaprogrammet helt säkert, den lägst antagna hade 180 poäng, jag som var så glad vid skolavslutningen då jag höjt till 225 poäng.. Helt i onödan! Hee.. 

Nej, nu får jag tänka på att Walle har "snålband" och inte bredband än så länge, bäst att jag avslutar här för annars blir nog bloggandet en dyr historia *Skratt*
Många sommarhälsningar! Kram Bea. 
image3

(Jag tar imot mina betyg och får lyckönskningar av mina klassföreståndare Thomas och Jan)


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0