Femte skoldagen..

Det är allt annat än lätt att börja på en ny skola, fråga mig som började i måndags! Trodde jag möjligtvis hittat en vän idag.. Tills en annan kom och pratade med henne och det visade sig att de hade en massa saker gemensamt, där grusades mina förhoppningar om att slippa gå ensammen hela dagarna. Längtar så otroligt mycket efter någon att få dela mina tankar och funderingar med.. NÅGON?!

Positivt idag var att jag fått lönen från sommarjobbet, ca 51 timmars städande utspätt på fyra veckor visade sig verkligen vara lönsamt och lönen gick uppemot 4000 kr- betydligt mer än jag förväntat mig! :-) Kanske äntligen får råd att köpa en egen dator.. Om jag ska ha någon, beslutsångesten har drabbat mig men det kan ju å andra sidan vara bra att ha dator när man går media. Idag på skolan fick vi för övrigt prova på adobe audition 2.0- ett ljudredigeringsprogram, det var intressant och om det är möjligt har jag tänkt försöka på tag på programmet så jag kan "tjuvträna" lite hemma ;-)

Ta hand om er! Kram Bea.

Nudelsoppa och en massa besvikelser..

Just nu sitter jag framför datorn och äter nudelsoppa, skolan börjar inte förrän klockan 12.30 idag så mamma ska komma och skjutsa dit mig. Annars hade jag blivit tvungen att åka med bussen som anländer 08.00 till skolan.. Sitta fyra och en halv timme på skolan helt ensammen.. Inte en chans!

I måndags var första skoldagen för mig på medieprogrammet. Var ganska deppig när jag kom hem och det kändes inte alls som att jag kommer få någon kompis, de flesta verkar känna varandra sedan innan och inte vågade jag prata med någon. Igår byggde vi drakar och hade drakflygningstävling, tjejerna jag var med verkade shyssta men... Om jag bara inte varit så otroligt feg!

Igår började även ridlektionerna men det hade blivit något missförstånd så jag red i samma grupp som en nybörjare, fick rida en lat och stel häst som hette La bamba.. Vet inte om jag haft för höga förväntningar inför ridlektionen men besvikelsen var stor..

Nu innan sommarlovet slutade har jag förresten hunnit vara på inflyttningsfest hos min goa vän Lisa och på avskedsfest hos Isabelle- såklart med blandade känslor, även om vi kommer att försöka hålla kontakten via internet så är det ju inte säkert att vi ses igen..

Har även ridit en tretimmarsritt på islandshäst i Kalix med pappa, jag fick en pigg liten dam som kallades Sifan och blev såklart helt kär!

Nej, nu ska jag äta upp resten av nudelsoppan.
Ha det bäst!
Kram Bea.


Harry Potter

Ikväll har jag varit till Luleå och sett Harry Potter på bio samtidigt som pappa och Joakim såg the simpson movie i en annan salong. Harry Potter filmen var riktigt bra även om det var en aning sorgligt när Sirius, Harrys gudfar, dog..

I förrgår kväll var jag och badade med Lisa och Jenny i Röbäck tror jag det hette. Dit åkte vi moppe, jag bakom Jenny och Lisa efter med sin lilla senapsgula som bara går 30 :-P Vattnet var faktiskt riktigt varmt men som synd var hade solen hunnit gå ner så vi blev lite frusna efter ett tag..

Var nyligen inne och läste Nannes blogginlägg, brukar inte ta bilder från andras sidor men när jag såg den här bilden när Nanne smakar en "jättemarshmallow" kunde jag inte låta bli. Bilden är bara FÖR härlig, lägger upp den här på sidan ;-)
image19

Ha det bäst! Kram Bea.


Oh lord, won´t you buy me a mercedes bence?

Puh! I Söndags när vi skulle till farmor och farfar i stugan kom vi inte längre än till ica-parkeringen i råneå så la Thunderbirden av och en som pappa visste vem det var fick bogsera hem oss. Eftersom att den gröna, fyrsitsiga bilen  var på verkstan fick vi ta Berlingon trots att den bara är tvåsitsig och vi skulle hämta Joakim...

Efter några härliga dagar i stugan skulle vi alltså åka hem och fick låna farmor och farfars volvo, berlingon blev kvar hos F & F. När vi skulle svänga in till råne la volvon av och Conny, en bekant, fick bogsera hem oss så nu har vi ingen fungerande bil för tillfället.... Oh lord, won´t you buy me a mercedes bence?! ;-) Där grusades alla planer om att gå på bio, eller hur man nu säger? Fast ute på landet, behöver jag ens säga att det lär bli mycket datasittande?! Borde ju ta vara på det fina vädret men.. Går ut sen och gör något i alla fall, bada kan jag ju inte eftersom att  bikinitrosorna blev kvarglömda hos mamma, i´ve going to die! Har säkert gått upp minst 5 kg förresten, så många glassar som jag stoppat i mig på sistone!

Igår såg jag såklart sista avsnittet av allsång på skansen med Nanne- hon var suuuuuuuuuuuuuuuuperbra <3 <3 <3 Helt klart bästa avsnittet hittils ;-)

Kram Bea.


Lulekalaset

Igår var jag med pappa och hans kompis Rolf på Lulekalaset. Vi tänkte börja med att köpa hamburgare i ett öltält men till skillnad från igår ville dom ha leg, jag kom alltså inte in. Igår tittade dom bara på oss och sa att ni ser ju skötsamma ut men tydligen inte idag.. Konstigt.. Jag hade exakt samma kläder! ;-) Vi gick alltså och åt på ett annat ställe och sedan var det bara ca 5 minuter tills Nanne skulle börja så jag gick till scenen och såg henne. Inte oväntat att hon var alldeles fantastiskt superbra! En massa klädbyten blev det och jag sjöng såklart med i varenda låt <3 Det blev en hel massa olika låtar från olika årtal men jag har ju hört varenda en en miljon gånger..Minst! Guud vad jag beundrar Nanne, hon ÄR bäst! <3 <3 <3 Efteråt skulle hon skriva autografer i ett vitt tält men kön var superlång och på vägen dit träffade vi pappas ex´s syster Åsa och vi blev kvar och pratade ett tag och sedan skulle Jerry Williams dra igång och det var för det första omöjligt att ta sig fram till det vita tältet och för det andra ville pappa inte följa med och själv var ingen bra idé att gå, läste i tidningen att det var ca 10.000 människor och såg Jerkan, ingen chans att jag hade hittat igen pappa sen i de folkmassorna!

Jerkan förvånade mig faktiskt, en del av hans låtar var ju riktigt bra och nog var det  ös i dom också ;-) Synd bara att jag och pappa hade oturen att hamna bakom några så kallade fjortisar, som klappade i otakt lite när som helst, skrek vid de mest konstiga tillfällena och hoppade oss på fötterna. Tillslut fick pappa nog och sa till en av dom, "Hur ska jag kunna veta vars du har dina fötter?" svarade tjejen han sagt till otrevligt. Eeh, vänd dig om kanske.. Smarthead!

Senare gick vi bort till dansbanan (Vid det här laget hade vi tappat bort Roffe för länge sen..) och jag satte mig på det enda torra stället, en bänk framför dansgolvet, och såg på medans pappa dansade. Det var nog dock inte det bästa stället att sitta på om man inte vill bli uppbjuden. Först kom en man i pappas ålder och bjöd upp mig, önskar att jag kunde säga att jag artigt avböjde men inte då, försökte mig på att överrösta musiken och förklara att jag inte kan dansa men när det inte gick fick jag nöja mig med att skaka på huvudet, hoppas han inte tog det personligt! Nästa som bjöd upp mig var en yngre kille på fyllan med cigarett i handen, inget dåligt samvete för att jag skakade på huvudet där, nej.. Tredje och sista var en ngt. äldre herre och när jag då, för tredje gången samma kväll skakade på huvudet frågade han varför, försökte förklara att jag inte dansar men jag vet inte om budskapet gick fram.. Hoppas det! Kände mig riktigt taskig och sista låten gömde jag mig bakom en folkmassa för att slippa tacka nej till fler.. Det är inte särskilt roligt kan jag säga! Pappa bjöd upp blandannat en yngre tjej som hoppade runt över dansgolvet och flaxade med armarna, undra om hon bara var glad eller gick på något? Hon verkade lite mysko i alla fall. Sedan bjöd pappa även upp en annan som glatt hoppade upp och sa "tjohoo", hon verkade dock normal och när de dansat några danser och hon gick såg jag förvånat på pappa "Lät du henne gå?!" utbrast jag "Hon hade jag kunnat tänka mig att ha som styvmamma!". Pappa förklarade att han frågat om hon var gift eller så, oturligt nog var hon sambo.. :-(

Nu var det slut med kalasande för min del i år, trist men sant. Kram Bea.

Rix fm festival

Oj nu var det länge sen jag skrev ser jag! Det är dock inte mitt fel utan bloggen som inte har fungerat som den ska med uppladdning och sådär.

Förra lördagen-söndagen hade jag bjudit mina goa vänner hit till Skellefteå och vi såg bla. en film "Bring it on 2" eftersom att alla sett ettan, men vi var helt överens om att ettan var bättre. Sedan rockade vi loss med karaoke-maskinen och sjöng en massa gamla roliga låtar- Jenny blev jättehes mot slutet och det lät (förlåt Jenny) ganska läskigt :P På Söndagen innan vi åkte hem åkte vi och tittade på hopptävlingarna på Skellefteå avels och ryttarförening. I 1m var det en häst som gick omkull efter ett hinder och ryttaren fick hästen över sig, det såg grymt otäckt ut och tjejen fick åka ambulans till sjukhuset, hoppas verkligen att hon klarade sig undan utan några allvarligare skador! Fotade en hel del där också, bilderna kommer ni att kunna hitta på pixbox.se där jag heter "Kvicken"  :-)

Nu är jag hos pappa och igår var jag med vännerna och såg Rix fm festivalen i Luleå. Vi såg bla. Ola, Sebastian, E-type, Danny med flera och det som överraskade mig mest var väl hur bra E-type och Danny var- ville bara hoppa runt, dansa vilt och skratta lyckligt men eftersom att det var så trångt fick jag nöja mig med att stå och hoppa lite ;-) När det var slut åkte de andra hem och jag letade upp pappa och sedan gick vi med hans kompisar och pappa sjöng karaoke i ett tält- "Great balls on fire" tror jag han sjöng om jag minns rätt och han var riktigt pinsam! Nog för att det fanns de som sjöng betydligen värre men pappa gjorde de pinsammaste scenframträdandet ;-) I övrigt var det väl ganska trevligt..

Det var allt för stunden, ikväll ska jag också till Lulekalaset och se blandannat min älskling Nanne (L), The Refreshments mfl. Det ska bli kul! Kram Bea.

RSS 2.0