All världens stackars hästar vill jag rädda..

Nu var det länge sedan jag skrev sist men äntligen känns det som att jag vill börja om med bloggandet eftersom att det händer en hel del i mitt liv just nu!

Några veckor har gått sedan jag mötte de nya klasskamraterna första gången och jag måste tyvärr säga att jag inte fått någon vän ännu. Det finns fullt av potentiella vänskapsämnen i klassen som mer än en gång försökt få med mig men det funkar helt enkelt inte, ointressant som jag är kommer jag aldrig på något att säga dom och ansér därför inte mig själv vara värd att vara med dom. Jättedumt såklart, jag vet, men sådan är jag! Vi har nog inte något gemensamt heller, jag är en total hästtok och de.. Har andra intressen helt enkelt!

Alla i klassen ska besöka skolsköterskan för att ha ett hälsosamtal och idag var det min tur, skolsköterskan var förvånad över att jag aldrig varken rökt, snusat eller provat på alkohol "Det är ju jättebra!" utbrast hon *Stolt*
Sedan sa hon att jag alltid kan komma till henne om det är något "Visst" tänkte jag och flinade "Det lär ju ske också... Not!" :P

Igår på ridlektionen red jag stackars lilla D-ponnyn Capella som är så sur i boxen och hugger stup i ett, bara för att hon är less på att stå på ridskola förmodar jag och jag är SÅ sugen på att rädda henne från ridskolelivet, blir hon till salu lovar jag att jag slår till! Håller ju på att leta häst förresten, MAMMA OCH PAPPA HAR GETT KLARTECKEN ATT JAG SKA FÅ EN!! Sedan jag sålde min älskade nordis Kvicksilver (Det är en lång historia..) så har de sagt att jag inte ska få någon ny men det är mer än ett år sedan nu är jag är glad att de ändrat sig. Mejlade de som äger Kvicksilver nu och frågade om jag får köpa tillbaka honom. Han går nämligen på ridlägerverksamhet under sommaren och hyrs ut under resten av året jag jag tycker verkligen han förtjänar bättre, MIN älskade polle! Svaret jag fick från nuvarande ägarna är dock att han INTE är till salu.. Bad dom höra av sig i fall att han börjar vantrivas hos dom och ska säljas, om det så dröjer tio år.. Jag lovar, jag köper tillbaka honom då!

Jag lovar mycket nu märker jag, men det är löften jag kan stå för, chansen att Kvicksilver blir till salu är ungefär lika med noll och att Capella blir det inom en överskådlig framtid är väl heller inte särskilt troligt.. Men blir någon av dom det så slår jag till! ;)

Nej, nu ska jag avsluta för idag.
Ha det bäst! Kram Bea.

RSS 2.0