Nästan bloggfri!

Jag har inte bloggat sedan jag kom hem från semestern, tror aldrig jag låtit bli att blogga under en så lång period förut! Och detta beror inte ens på att jag inte haft något att skriva om, känner helt enkelt inget större behov av att blogga längre efter min "bloggrehabvecka" i Stockholm och Uppsala. Men nu har jag i alla fall tänkt skriva några rader om dagarna som gått!

I tisdags efter att jag ridit ut med Hero, blev det till att fara på loppis med mamma efter att grannarna kommit och frågat oss om vi ville följa med dem för fika efter loppisen, vilket vi ville. Det blev en trevlig avslutning på dagen!

Igår red jag också ut med Hero, det var dock regnigt och han var rädd för vattenpölarna. Men förutom det hade vi ganska kul, blev mycket rejsande i galoppen! Annars gjorde jag inte mycket mer igår dock.

Idag följde jag med mamma på en auktion som låg drygt 3 mil från där vi bor. Auktionen var dock mycket större än vi väntat oss och där var fullt med folk. Sakerna blev alltså dyrare än om auktionen varit mindre, men mamma ropade in en lampa i alla fall som var söt och som vi ändå lyckades få relativt billigt av någon anledning. Sedan gick vi på ett ganska stort med mysigt café på hemvägen, där vi åt oss riktigt mätta på god räkmacka. Vi hann även med ett kortare stopp för att kika på en mindre gårdsloppis innan vi fortsatte resan hemåt. Senare red jag Hero på ridbanan, det blev en ordentlig genomkörare i dressyren och det kändes ganska okej. Resten av kvällen har jag bara suttit hemma och försökt fördriva tiden med att titta på hästannonser och lite annat. Inte för att jag ska ha någon häst, men man vet aldrig vad man hittar för intressant ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0